menjengkelkan la!

sebagai seorang manusia yang serba kekurangan, kita sering tak terlepas daripada berasa jengkel. kadang-kadang kejengkelan yang dialami terlalu menjengkelkan sehingga kita berasa jengkel untuk mengulangkaji dan membuat keputusan untuk berbelog tentang kejengkelan itu. berikut merupakan antara kejengkelan yang sering menjengkelkan aku sehari-hari :

1. bunyik mesin rumput di pagi hari
nama pon student, tak remaja namanya kalau tak tidor lambat sebab meronggeng mentelaah pelajaran, nak2 time exam week ni. tapi alangkah jengkelnya hati sanubari naga aku ni bila lepas subuh tidor balek dengan harapan mau terjaga di kala mentari sudah berada di puncak kepala, tiba-tiba mimpi indah aku dimusnahkan dengan bunyi preeeekkkkkk mesin rumput yang maha menjengkelkan. eeiii!!! time aku pigi jawab exam nye tak mau mesin plak rumput tu, dan2 aku nga beristirahat di bilik tu la baru nak mesin itu ini segala bagai.  aku paham itu tuntutan kerja bliau, aku tak jengkel dengan bliau (orang yg mesin rumput tu) tapi aku berasa amat jengkel dengan mesin rumput tu. tak boleh ke letak silencer macam kat pistol? ha? ha? perlu ke nak cipta mesin yang kene berbunyik macam segerombolan langau tengah high sehingga mengganggu mimpi aku yg masyuk? arghh menjengkelkan tau dak!!



2. titisan baju yang disidai dari tingkat atas membasahkan baju aku yang hampir kering
hah! benda ni yang aku paling tak bole nak terima. eii! bebulu kepala otak aku bila da sehari aku jemor, time nak ankat baju tu bole basah lagi, pastu dengan air stil menitik-nitik dari tingkat atas, perghh terus menyala api super saiya kat rambut aku. sape tak hawt bai, cakap sket. dari dulu da bitau, siap tampal notis lagy, before sidai perah dulu,, tau tak PERAH?? perah kasi ayer kuo abesss, ni tak, pas bilas teros jemor, satu baldi ayer rasenye yang jatoh kat bawah tu. ei aku dulu time dok tengkat atas punye la patoh gan peraturan neh, sampai bule terputar skali tangan aku aku perah baju tuh, tapi skang orang yang dok atas plak tak mau buat. sape tak jengkel bai, sape?? perghh siyess pasneh lau ade agy air baju menitik2 atas baju aku memang aku naek atas aku sidai dier skali gan baju dier kat ampai teros. lantak la! pengajaran! lau tak wat camtuh kene kurap aku bai! hoh!

kalau dier ader kete, aku sidai baju aku atas kete yer, amik ko, dengki sangat, huh!


3. tenet lembap macam s****
bak kate adolf hitler, nak google pon tak lepas!! kalau lembap sekali sekala aku bole paham, tapi kalau da setiap hari, setiap masa dan ketika, sape yang tak menopause??! perghh sesia je baya memahal tapi dapat wifi connection cam harem. aku donwload movie da dekat 3 minggu tak jalan2, dari dulu 30% tak abes2, bilenye bole abes donlod cenggitu?? sampai atero setuju nak ikot pigi kemensah?? (sinonim bagi tak mungkin) hah?? urghh menjengkelkan nyah!

sampai jadi bangkai aku nak tunggu fb loading, arghh



4. muke akak kafe lagi masam dari lemon dan bagi harge lauk ikot sukati yabeda bedu die
aku datang ke kafe dengan harapan nak membahagiakan perot, tapi jiwa aku jadi saket bile menengok muke akak yang jage kaunter pembayaran kat kafe neh yang susah bebenorr la nak senyum. muke masam je tiap minit. ape die injek botox ke sampai tak ley nak gerakkan otot-otot senyum kat muke, teros ayam aku tu aku pandang nampak tak selera dah, (walhal) pastu da la bagi harga cam sukati bliau je, hari ni aku bayo RM3.60, esok lauk same, siap nasik lagi kureng dari semalam tapi die selamba cicak kobeng bagi Rm3.80. cis politik!! jengkelnya hati aku neh!!!!

haa bukannye susah pon, senyum je, baru la ikhlas sket aku nak bagi duwet, humphh

banyak lagi sebenanya kejengkelan yang menjengkelkan aku, tapi setakat ni dulu la, sebab aku da malas nak taip dah, hah, ini pon salah satu kejengkelan gak, otak aku tak selari dengan pergerakan tangan, err
hahaah till then! =D
18 Responses
  1. syamimi omar Says:

    aku pon jengekel gak.
    jengkel sampai membawa diri utk baca entry ko..
    agagagagaga~
    aku jengkel gan word verification kt blog ko nih!!!


  2. Iman Says:

    aaahhh!! bajet aku x kene wat word verification lak kat belog ko,
    haha, ea ni penteng bai, ne tawu ko beniat dujane nak spam page aku ke, lalala


  3. thesaurus pun naek jengkel di buat ko..

    anyhow.... =)


  4. Iman Says:

    aq baru google thesaurus tadi, XD

    ooo...urm, bagi nomo mama ko weh, bio aq je yg pujok bliau, hukhuk.... =(



  5. Iman Says:

    mama ko lar, yg kat kg bunohan nun, nak mintak consent die kidnap ko g kemensah....


  6. itu mencari nahas namanye... bahahaaha.. nanti aku slow talk.. kekeke


  7. hahahaha...lawak2..lagi menjengkelkan kalo semua bende nk rosak dlm masa yg sama..merana bhai..kalo aku kaya x kisah aku..hahaha..tp kisah gak arr sbb dlm2 tu semua penting..hehehe...

    p/s: jgn arr rosak ag...sob3x..


  8. Iman Says:

    tuan-aku menanty bite gumbira darimu, isk

    rab-hahaha! dugaan beb, cam ko cakap, tu tandenye kene sayang brg lebey sket, aq pon kene berubah gak neh : aa nanty aq bawak ang pgi format eh,muah2, kataku kepada lappyku


  9. QasehQeen Says:

    tawu takpe~!! aku paling menci dgr bunyik mesin rumput tulaa..
    smpai meroyan aku terjerit2 dr dlm bilik nie..hahah =.="


  10. Iman Says:

    kan kan, nak je aq lawan bunyik tu gan jeritan merdu aq, huh!


  11. QasehQeen Says:

    hahaa..tulaa pasal.geram2~~~ pas dgr bunyik mesin rumput,dgr plak bunyik org mesin daun2 kering.pehhh!! berapi siot time tu..grrrr~


  12. Iman Says:

    hahaha! hidop ko xkan penah aman dok ktsn neh, naseb baek nex sem kte dok luo da, kan,kan,kan
    (kat tgkat doplo org nak bajak ke tanam rumpot ke kompom x denga bai!!wohooo!!)


  13. tgh2 mlm.. tetibe ada org ketuk tingkap ko kat tingko 20.. yang herannye, tingkap tu x de koridor... *chuuuuuuuuuuuuu*


  14. Iman Says:

    bongek la tuan!! da mlm neh!!! aaaa!!!!
    (tgkap aq blom tutop agyyyyyy)


  15. luar tingkap ko ada pokok kan? *chuuuuuuuuuuuuuuuuuu*


  16. QasehQeen Says:

    yeah~!! next sem duk plaza rah!
    xsabor nye..weeee~~ :D


  17. syamimi omar Says:

    wooooooo!
    blog aku x kena wa t word verification la...
    jengkel!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...