hujan emas di negeri orang..

hai hai. rindu aku tak? kalau tak sile close tab ini skarang!! acehh, ngade-ngade lak aku. haha. untuk pengetahuan exam belom abis lagi (bagi yang mengetahui aku sedang berperang dengan exam) tapi aku saje gatay-gatay tangan update entry. baru lepas bloghopping tadi. bace belog orang tetibe naluri aku rase nak update belog lak. haha, ngade-ngade. tak jauh pon hop, pigi melawat belog memember lamer je. tu la hobi aku, bile pesbuk da rase cam boring, notification pon da takde ke sini la aku membawak diri. bace belog orang, skodeng hidup memember aku, oke kantoi, lalala

hurm anyway, aku baru balek dari belog (macam pigi mane je, haha) member sekolah aku tapau, beliau skang ni da kat jepang da, negeri otromen. bace entry beliau pasal life kat sane aku jadik jeles kejap, bukan kat tapau je, ngan apai, jaja, jig, sue ray, capik, nisa', is, bonat, eh ramai lagy lar, pon aku jeles. dulu time sekola memang cekgu2 ngan senior2 da sematkan lam ati kitorang, abes spm je, grab a scholarship, and fly abroad. tak kesah la pegi mana, janji fly. tu kire memang da tahap paleng best la bule kite dapat bile da penat buat yang terbaek time spm. kate dorang la. aku pon mase tu memang da tak pandang local uni ni. depan bijik mata aku aku nampak sydney, warwick, melbourne, cardiff, dublin, poland jewk, sampai nak juling da. haha, yela zaman tu aku shallow lagy, mana penah nak pike habes pasal benda berat-berat ni. yang aku tau nak puaskan napsu harakah tuntutan jiwa remaja aku, nak jadi glemer, dipandang tinggi bile study obersea (eh terjujur plak, hehe). tapi tu la, agaknya sebab niat tak elok kan, tak ikhlas, last2 walaupon da hampir sikit je lagi nak jadi nyate impian yang konon-konon suci aku ni, akhirnya Allah tarik balek =)

heee...menyesal? sedih? rase memberontak? uhh, remaja kan, perkara biasa je tu. masa memula tu memang la frust menonggeng, mencangkung, mengguling-guling, sume aku da buat, tapi lama-lama okay je, hati da belajar nak terima kenyataan, in fact, Alhamdulillah rasa hidup aku lagi tenang sekarang, ye la, bile kite buat benda yang ikot cakap parents, InsyaAllah Allah permudahkan segala hal. belajar, berkawan, bersosial, rezeki, setakat ni Alhamdulillah, malah aku dapat lebih lagi dari apa yang aku perlukan. berkat dengar cakap mak kan, cuba bayangkan kalau dulu aku gamble je pegi, dengan tanpa RESTU dari mak aku sendiri, nauzubillah, tak berani nak bayangkan apa yang boleh tejadik -.-

jadi shortly, dalam hidup ni lumrah bila apa yang kita nak tak dapat, tapi jangan fikir Allah tak bagi terus nikmat tu, perancangan Allah di luar kuasa kita. perancangan Allah itu yang terbaik. mungkin kita tak dapat sesuatu tu sekarang, tapi kita takkan pernah tahu, mungkin kita dapat jugak apa yang kite nak satu hari nanti, bak kate lecturer english time aku 1st year dulu (err tak ingat name, wuwuwu) dia stil dapat apa yang dia inginkan, which is to become an engineer, tapi dalam bentuk laen. Allah kurniakan dia dengan pekerjaan sebagai seorang lecturer, yang secara basicnya, merupakan ENGINEER, pembentuk anak bangsa. =) see? see? jadi daripada kita terus menyesal, terus rase lost, terus rase putus harap, lebih baik kite bukak lembaran baru hidup, dan jalani kehidupan dengan gembiranya. (contohnya dengan berlibur di kemensah, errk)
seriously, life is full of unexpectancy. dont predict life. but just live it!! *pesanan penaja jap* hihi..

till then...
p/s : haha, sekali sekala buat entry yang serius dan berilmiah, maaf menghampakan anda kumbang, tuan, and maybe bibah, yang mengharapkan entry yang penoh khurafat macam biase, wawawa

nak g ostrolia sebab nak nengok koala bear je, alalolo cumilnyee dieee,, aaa kalau kirem  kat kumbang koala bear bole tak? kat beijing ader koala bear kan? kan? 
aduuuiiii lagy satu, bak kate tuan, comel sangat sampai rase nak sepak! pergh~
7 Responses
  1. aku igt ag lecturer bi kita tyme 1st year..mdm azizah..hehehehe....x menghampakan lot..but i solute sama lu...hahahaha....insyaAllah, semuanya pasti ada hikmah...hidup ini indah andai kerana Allah...(^_^)..
    kemensah!!!!!


  2. Iskandar Says:

    Sesungguhnya perancangan Illahi itu lebih teratur dan baik jika kita mengetahui...huhu...All the best senior...^^


  3. Sesungguhnya Allah berkuasa memberi rezeki tanpa berhitung kpd siapa sahaja yg DIA mahu...sehebat mane dan sepandai mane seseorang itu tidak tertanding hebatnye kekuasaan Allah s.w.t


  4. kadang2 entry mcm ni perlu....

    hidup kene seimbang.. x leh nak bersetan je tiap masa..

    mahahahaahah


  5. QasehQeen Says:

    yeaah~!! Mdm Azizah..huhui~

    Best entry nih! ;)
    emm~btol tu lot,kita hanya merancang..Allah jua yg menentukan..
    insyaAllah,semuanye tu utk kebaikan diri kite jugak..=))


  6. Iman Says:

    rab-haah mdm azizah!! aq da nyares2 nak engat tadi, hehe,

    is-thats rite im ur senior, so dun 4get to get me souvenir, once u get back here, lolz ^^

    mas-betol tu, insap...huhu

    tuan-ahahh, aq x bersetan, cume bernakal sket jek, huhu

    kin-kan, kan, sumenye ade hikmahnya, hee =)


  7. Iman Says:

    thanks kawan2, terharu dengan sokongan dan kata2 ande, hee


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...