berpoye-poye di lab histopatho

haiiii!!!!!!! hai! hai! hai! hai! hai! haiiii!!

hai yang banyak-banyak ni adalah untuk post-post yang tak pernah aku update kat sini semenjak.. semenjak.. urm sebulan yang lalu?? hahaha! ini kerana sejak due menjak ni aku jadik bangkai idop bile da sampai rumah. semuanya gara-gara posting kat makmal PPUKM yang sumpah mengabehkan kudrat wanita haku! ahoiii

anyway, kitorang semer dak2 biomedic 3rd year neh kene diwajebkan menjalani posting kat sane 4 minggu, 2 minggu kat kat lab yang berlainan. group aku dapat kat lab histopatho untuk first 2 weeks ni. before pegi memang cuak gak la, sebab aku expect staff kat sane akan suro kitoraang wat kerja2 lab. tapi sebenanye tak pon. even budak UiTM yang tengah wat praktikal pon just observe je, lagi la kitorang yang baru introduction to practical neh.

tapi all in all, aku rase bende posting neh memang sangat bermanafaat la, seriously memang dapat pengalaman and info2 yang lagi detail compared to experience dalam lab kat faculty yang pernah aku wat dulu. skang ni bole kate aq hampir terer lar bab2 proses tissue neh, wahahahhhh!!! (walhal)

urm, tapi kan tapi kan, aku lebeh berminat tengok doc grossing organ dari tengok staff proses tissue (grossing tu adelah proses memotong tissue2 abnormal kepada bahagian2 kecik supaya MLT bole proses jadikkan slide lepas tu). tapi walaupon best, tapi most of the time memang aku rase boring la, hari2 tengok bende yang same, orang yang wat tu x boring ke? ha? . waaa x mahu kerja lab!! mahu kerja CEO! bole x bole x??? warghahahahaaa

soalan: err ni gamba kat lab ke? haha

err? ni pon kat lab??
p/s : ni kitorang ngan x malunye g join jamuan hari raya staff, ngahaha

bajet ketua makmal, lol

x ley pegang microtome, muke da nak nages, hakhak
wee! dpt gak maen microtome, ketaq2 siku aku nak fishing, haha
future ninja turtle mesia, haiyaakk
* gamba sume ihsan RTM ( Rab Teman serumahku yang Memiliki enpon experia, hahaha)
3 Responses

  1. syamimi omar Says:

    hahaha RTM??

    knp aku x diajak join jamuan raya?? ini tidak adil! =p


  2. Iman Says:

    bangge lak ko bibah, haha!

    mimi: sebab ko x cukop cumel! hakhak


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...