ceciter citer

cuti seminggu tak balek rumah ni aku da merancang-rancang da nak hapdate belog sehari sekali. hari ni da hari ahad~~~ kadar pengapdetan dari seminggu yang lalu..err equals to hampeh! lolz

anyway banyak la gak benda nak citer kat belog ni, citer gi jalan-jalan, gi meronggeng, gi mentekedarah, gi shuping-shuping, tak lupe gak citer menanges irama pop ye yeh dalam ati pas negok balance duwet dalam akaun. uwwaaaa!!! aahh, camnapon kiter lupekan dulu kisah yang sadis-sadis neh, this time around aq nak habaq/citer/review pasal satu novel ni yang memang masyuk tak ingat la wa cakap lu. tajuk dier My Best Friend's Girl ditulis oleh Dorothy Koomson.


aku tak abes bace lagi pon buku ni sebenanye, tapi nak citer gak kat sini sebab setakat ni sampai muka surat 97 yang aku da bace, plot die memey cukup mengesankan and tacing gile-gile sampai nyares je nak mengaler ayer mate aku yang masin neh. betol, tak tipuu bai, memang sedey giler ah citer dier. isk isk
novel ni menceritakan pasal dua orang best friend neh, sorang benamo Kamryn (Kam) yang sorang lagi Adele (Del). satu ari tu dorang berperang besor pastu teros tak kontek2, cume disebabkan si Del ni libido sangat gi tido gan tunang si Kam ni. beselar u ol omputih, napsu gelojoh sket bile bab2 xes ni (baca;dieja terbalek). then, lepas 2 taun, si Kam ni dapat kad dari Del yang mengatakan die nih sakit teruk, da peringkat terminal da, tahap da nak mampos.. pastu Kam pon pegi la melawat si Del kat spital. jumpa je gan del dier mintak si Kam ni jadik mummy untuk anaknya Tegan yang amat bliau sayangi lebey dari nyawe bliau sendrik.walaupon mula2 Kam macam tanak, tapi akhernye pas da jumpa balek gan Tegan dier jatuh kesian and akhirnye setuju la nak adopt budak ni. tak lama lepas tu Adele pon meninggal. sumpa seyes sedeh time part Del meninggal neh, aku yang hati ala-ala kering pon boleh tacing kot. huhu.. so, lepas tu plot die berkisar pasal hubungan antara Kam dengan Tegan ni jela.aku citer camni memang la nampak cam tak best and ntah pape je novel neh, tapi sumpa lau korang bace sendirik memang sayu ar, silap2 korang bole gi adopt anak angkat sendirik pastu, kehkeh. k la lau aq rajen len kali aku ngapdate lagi pasal buku neh. tapi kan, aku macam sure gak korang takkan bace pon buku ni walopon pas aku da review sket punyer baek,, so aku pon tak kesah la pasal nak spoilkan citer ni sampai penamat dier!! muhahahaha!

tu jela nak citer kali ni, next update aku merepek lagi panjang eh, kbai.
6 Responses
  1. 'Kbai'..comel je...hahaha

    fokus giler ko update blog td ea, smpi aku pggl 10 kali pon x dgq..hahaha

    patot la ptg td aku nmpk ko seka air mata masa landing kat lantai td...

    HAHAHAHA....


  2. Iman Says:

    haha! tinge kiri kanan sumbat bai, mane nak dengor, lol

    kuajaq bibah!!!! tu hingus laa!!! hakhak


  3. syamimi omar Says:

    cecita lagi..bole sakit perut baca..^^


  4. QasehQeen Says:

    huuu...mcm best je!
    nak pinjammmm..haha :D


  5. Iman Says:

    mimi-tunggu aq abes bace noo, hahaha

    kiiinnnnnnnnnn!!!! setelah skian lame ko mengomen gak kat cni, auww <3
    bole pinjam! tapi ang kene datg rumah la, hahahaha =p


  6. Unknown Says:

    adoii.. ak xlyn novel..
    hahahaha


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...