da nak pose ghupenyer

kenapa bila da free tak dek bende nak dibuat aku rasa malas plak nak berbelog? time busy besok nak exam rajen plak aku menaip ayat-ayat sewel kat sini. ajaib betol. kalau tau dulu aku apply ijazah sarjana muda pengurusan belog. kompom degree aq complete tak sampai setaun, wu3.

sekejap je da nak masok bulan nam da, pastu julai. masok ogos je da start pose. eh, pastu rayer, wee, rayer rayer..tapi rayer skang da tak best nak dibandengkan zaman aq kekecik dulu. sebab dulu aku ade motif nak rayer, besela bebudak, kompom la target duwet rayer jew. tapi la ni bile da jadik matang sket duwet rayer da tak berapa nak bererti da bagi aku. da tak tempting macam dulu. so yang tinggal ape je? ape yang boley menjadikan hari raye aku terasa seperti hari raya? biskut raya barangkali..huhu

hadoii, sekali lagi tajuk entry aku menyimpang dari  isik dier, len kali tolong ingatkan aku untuk taip entry dulu baru letak tajuk, hokey?

da alang-alang citer pasal raye kite sambung jela, so, kalau ade yang perasan la, zaman skang ni bile raye kemain payah nak jumpe bebudak datang beraya rumah-rumah cam time aku kekecik dulu. tak tau la kalau kat tempat korang ade lagi, tapi kat tempat aku, siyes, sejak 5 taun kebelakangan ni, memang susah nak nampak budak pigi beraya rumah orang yang totally stranger. ape bebudak kat tempat aku da pupus ke? pernah aku bertanya pada diri, tapi kenyataanye tak, dorang wujud lagi, cume tak dididik dengan amalan beraye ke rumah orang2 asing semate2 nak duwet raye macam zaman aku kekecik dulu. nape ye bule jadik cenggini? time aq kecik dulu acara ni la yang paling aku tunggu2. dulu raye pertama je, abes besalaman, makan sume, kitorang adek badek gan membe2 jiran sume teros naek beskal. konvoi g kutip duwet raye. siap planning lagi tu. rumah yang nampak cam kaye kitorang serbu dulu. yang ala2 tak berapa mewah kitorang postpone sampai raye dekat nak abes (bebudak oke, mohon jangan pandang serong)

pastu malamnye plak compare masing-masing punye hasil, sape dapat paling banyak. (kompom la same kitorang 3 beradek, da mak bapak bagi same banyak pastu g jalan raye same, hadoi) 
huii memang nostalgik la bile tingatkan balek, rindu nak jadik bebudak lagi, g konvoi kutip duwet raye sesame. tapi ade drawback nye gak. bebudak dapat duwet raye sket, hakhak. so kesimpulannye, aq besyukor menjadi orang dewasa seperti skang, sebab orang bagi duwet raye lebeh sket. and most importantly,, aku tak yah kene kasik duwet rayer kat bebudak, yihaa! life is awesome! =D

0 Responses
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...