random me

ding ding ding. jam antik gedabak di dinding rumahku berbunyik. menunjukkan jam sudah ke angka 1 tengah hari waktu malaysia. kat beijing agak-agak pukul berapa sekarang ni? mesti orang kat sana tu tengah berhepi-hepi, wee~~ semoga selamat pulang ke tanah air. tadi sempat berym gan rab, sean rab demam..aku pon baru je baek demam rabot, 3 ari x larat bangon, hukhuk demam rindu kowt, wahahaha

jadi, jadi, cuti aku pon sudah bermula dengan rasminya sejak hari isnin yang lalu. pulangnya aku di sambut pelukan dan ciuman mak dan ayah yang ku rindui, wawawa, lama da kot tak balek, tapi lama tak balek pon rumah aku sama je," mak, laen kali renovate la rumah, tambah satu tingkat lagi ke kat atas, tak pon buat swimming pool ke, baru la ila rase excited siket nak balek", kataku. mak ku menjawab, " amboii, banyak lak cekadak adek, nak renovate meh sini bagi duit JPA bulan2". waaaarggghhhh sentap! terdiam teros aku. hahaha. err, bukan tak sanggop bagi duwet, tapi tunggu da kije la naty mama, skang i ade keperluan sendiri taw, lalala~

adeii, busan la pulok da balek ni, lagi la tinggal aku sorang2 je ni.. da penat nengok tibi aku online, pastu buring tido plak..huhu baru 3 ari kat rumah aku rase waktu aku berjage satu hari x sampai pon 5 jam, .. the rest is history, eh the rest aku spend dengan titow je, yela, orang demam la katakan (hekeleh!! demam je pon, tido macam orang da nazak!!haktuih!!) -.-

tapi, tapi...aku gumbira la jugak, sebab ade lagy bende best yang nak dibuat, nak ngabeskan bace komik dr slump yang akak aku bawak balek dari kolej die, buku 1-18 weiii,,, peewitt! heaven2, pastu the book of tomorrow pon aku tak abes bace lagy, x sampai ati nak abeskan, sebab telalu best! hehehe, cite die ni pasal tamara goodwin yang dulunya kaya raya and sosial gile tepakse bepindah ke kawasan country and tinggal ngan mak cik pak cik dia, sebab ayah dia da bunuh diri and bancrupt. tapi kat tempat ni dia explore satu dunia baru, terjumpa dengan satu buku yang magical yang bagitau dia ape yang belaku kat dia hari esoknya. pergh bace cite adventure camni aku jadik teruja sekejap. kan best kalau keliling rumah aku ni cam dalam cite tu, ade hutan, secret garden, castle, huh. xdela boring sangat idop aku. ini tak, semak lalang je hader, waaa weekend ni kene pakse tolong ayah mesin rumput. ngade2 gak ayah aku ni, die kate saje bagi rumput tu tumbuh panjang-panjang, baru sedap nak mesin. bule pulok gitu! ades la ayahku.

anywayyy, mak aku takderk mention lagy pasal suro blaja masak, so aku selamat lagy lar setakat neh, ehehe..tapi ini tak bemakne bliau akan melupekan langsong hal ini, sementelah ade plak tali barut jepun (akak aku) yang suke sangat menghasut bliau, jadi aku perlu sentiase bejage-jage. (sambil pandang kiri kanan dengan mata penuh berwaspada)..

by the way, depan rumah aku ade jiran baru skang, orang singapore, tak sempat nak usha lagy ade anak laki ensem ke tak, nanty da abes ngintip aku habaq lagy, waa excited pulok de jiran baru, kalau de sebaya aku okay gak, bule wat geng, selama ni keliling rumah aku semenye bebudak kecik jek, takkan la aku nak join dorang maen, jatoh standard la bhai. hahaha

oke larr, nak gi mamam nasik jap, mak i da panggel da tu nak suap, kuang3, till then.

p/s : urghh...saye rindu kengkawan sayer...saye rindu nak bebual gan orang2 dewase (da dewase la plak) bukan gan bebudak kecik jek..sob2..
3 Responses
  1. hahahaha...guling3x aku bce post ko nie...hahahahaha...

    nnt habaq kat aku taw handsome x anak lelaki jiran ko tu...hahaha..

    lot, i miss u so much...mmmuuaaahhh...

    p/s: nnt aku slow talk kat mak ko supaya suh ko masak...hahahahahaha


  2. Iman Says:

    ahaaha! kalau de due org yg ensem aq habaq, lau soghang je, eehh, ko pepaham la eh, wuwuwuwu

    rindunya rindunyaa rindunyaaaa kat ko! (cam da lame gile je x jumpe XD)

    p/s : haa naty aq plak slow talk mak ko suro cancel tiket flight ko, ehehehehehhh


  3. hahaha...

    jgn wei..jgn cancel tiket flight aku..sob3x...huahauhauhauhaua....hihi


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...