tomato man dan aku

aku tengah merayau-rayau kat satu page pasal anime ni, tiba-tiba tercame across (ayat sukati je) dengan satu anime yang dah lama gile aku tak tengok sampai once aku terlihat poster die sebak dan sayu terus menyelubungi diri...(serius!) weyyyy!!! ni la first ever anime aku penah tengok, ni la dulu cite katun yang paling popular zaman awal 90-an dulu, tak silap aku sekitar tahun 97-98 gitu la, sebab time tu aku sekola agama petang lagi. alamak aku ingat lagi time tu aku sampai merayu kat mak aku mintak antar pigi sekola lambat sket sebab nak nengok cite ni sampai abes. so, so, cite ape senanye yang wat aku gile sangat neh? aaa..jengx3!


gentleman, i present you with.......TOMATO MAN...!!!!!! (background lagu tema die)

omo!! setelah sekian lama, aku jumpe balek ngan citer neh, syahdu tahap dewa dewi kowt, bagi yang tak pernah tengok mungkin takkan rase seexcited aku, tapi kenyataanya, menatang sayur ni la dulu hero aku! idola aku! hari-hari lagu tema tomato man mengiringi aku pegi sekola agama ngan hati yang berbunga-bunga. zaman tu boleh kate tomato man ni semacam satu trend la di kalangan aku ngan kengkawan, and not to mention abang ngan akak aku pown cukup obses ngan tomato man neh sekali. cume mak aku je yang tak berapa nak paham kegilaan kitorang masa tu, jadi hari2 memang aku tak kan dapat tengok katun ni sampai abes la, tengok separuh je, tapi aku tak kesah pon, dapat dengar lagu opening die masa tu pon da cukup membahagiakan, sumpa wey tak tipu, hahaha

oke2, syok sendiri plak aku, ha bagi yang tak hidup lagi time zaman neh or memang selama neh tak penah denga apatah lagi menonton cita neh, ni aku bagi preview sket : sumber dari page yang same, sebab sebenanye aku pown da agak lupe la jalan cite die camne, hehe :
" tomatoman adalah salah seorang dari 10 pahlawan kerajaan sayur yang agak kelakar dan clumsy.. tomatoman juga tidak disenangi oleh pahlawan-pahlawan yang lain kerana mereka dengki dengan kejayaan tomatoman yang kebiasaannya diperolehi secara kebetulan.. selalunya di setiap episod, tomatoman akan bertarung dengan serangga jahat yang selalu datang mengganggu rakyat kerajaan sayur.. kerajaan sayur? errr.. ehehe..


aku sangat gembira hari ini sebab dapat dengar lagu tomatoman.. kalau korang tak pernah dengar lagu tomatoman ni, baik jangan dengar.. sebab korang takkan rasa excited pon.. ahaha.. kepada yang merindui tomatoman, korang dengar laa lagu ni berulang kali dan nak kiss monitor komputer korang pun aku tak kesah.. sebab aku paham ramai yang rindu dengan tomatoman.. tidak menyangka yang korang boleh mendengar lagi lagu tomatoman ni? rindu? sedih berpisah dengan tomatoman setelah sekian lama? dengarkan lagu tomatoman dan peluklah aku! ahahaha.. enjoy! "

haha! kalau hang kat depan neh and bukan jantan memang lama dah aku peluk, serius weyy memang da lama aku carik bende ni, heaven gila rasa dapat reminisce back the memories, zaman indah time kekecik dulu di mana dunia aku cuma revolves around pegi sekola and tomato man, ow syahdunya..

 oh my gawd kiut kan kan?? sapa yg x gila wehh!! huhu

hah ni la die punye royalties..sume sayur sayuran, hahaha
oh rindunya nak tengok balek, sob2 T_T

nah ni dia link untuk lagu theme cita neh, sebak je aku denga, haha tak payah lirik tangkap leleh segala bagai, lagu tema cita katun pon da bule wat aku berhingus kowt...err setitis jela, haha


p/s : waaaa!!! ASTRO CERIA CHANNEL 611!! daripada hangpa dok tayang cita geng bas sekola, belalang la yang cam hampeh tu ari2, lebeh baek tayang cita neh wehh!!! de gak moralnyew..ni cita merapu ja hari2 wakpa??? (aaa kantoi suda aku layan astro ceria...erk)

anywayy, tomato man! x kesah la bapa banyak species otromen yang ada, or seberapa ketat lagi superman punye selua dalam boleh jadi, or seberapa bangang the green hornet itu, takkan bule celen awak laaa! i love ya! tak kesah la awak ni veggie ke,tumbuh-tumbuhan ke,kenyataannya awak tetap superhero nomo 1 lam ati saye, lol
and ANDA BATU man!! (err you rock?, heh) 
6 Responses
  1. syamimi omar Says:

    lolot, bila ko citer menda ni otak ak berputar2 fkr balik masa kecik2 dulu..ada lg citer y ak suka tgok tp cm da lupa.tp bila tgok balik baru igt..mcam papa n mama yokies, strawbey amenda nath..


  2. Iman Says:

    yokies! rindu la..!! sonok kan zaman kekecik dulu, ape jenis katun pon bule wat aq amused, skg ni katun da byk merepek..huhu


  3. hahahaha..toamato man!!!! yeah!!!1 Teringat zaman kecik2 dulu...arr..rindunya....teringat segala citer@kartun yg prnh tgok tyme kecik2 dulu....sob3x....Tomato Man Lilot!!!!!!.....hehehehehhee


  4. kenape aku x tau wujud pun cite ni... aaaaaaa... *blur~~


  5. Iman Says:

    ye rab, tomatoman! hahaa

    tuan-ade mmbe aq ckp cite ni dulu tyg kat tv singapore, so sbb tu kowt org2 selaen org johor xnah tawu pasal menatang neh


  6. patutlah.. x dpt receiver rupanye... tapi aku dapat channel siam.. adeiyai, sume cite nye aleh suara... yang serius leh jadi klaka bila dgr.. hahaha


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...