hidup dalam lukisan

korang dulu masa zaman kanak-kanak suka melukis tak? well, aku dulu time kecik boleh kata memang minat gila la melukis ni, walaupun aku rasa perkataan melukis tu kurang tepat, lebih kepada contengan sebenarnya, yela, bebudak kan, mane ade bebudak kecik yang lukis lawa dalam dunia nih?? x kisah la die tu anak Picasso ke Van Gogh ke, bapak die pengarah Balai Seni Lukis Negara ke, or mak die kije mencanting batik di sebuah gerai batik di negeri kelantan ke, memang takkannye anak die yang belum mumaiyiz ni bule melukis cantek cam lukisan aku sekarang *cough



berbalik kepada persoalan asal, aaa sape yang perasan sape yang perasan, dulu bila kita melukis je mesti nak kena taruk matahari kat atas lukisan tu kan, haha! kadang-kadang matahari aku ade mate, siap pakai sunglasses lagi, eceh, kunun-kunun nak lindungi dari silau kilauan dia sendiri (lawoknye), kadang-kadang siap dengan mulut tersenyum matahari tu, (aku tau korang mesty tengah pikir : "Ohmygawwdd kiutnya dalila ni time bebudak dulu", hehe..) pokoknya lukisan matahari tu memang benda wajib kene ada la dalam lukisan aku! even lukisan waktu malam pon aku lukih matahari kadang2, huahua, da jadi cam satu obligation plak pada diri.



hambik ko! ngan awan pakai sunglasses..err siap bule minum beer lagi..teettt
kapal tentanic yg ditarik dari dlm ayer n direbuilt semula.. p/s : haah aku nganjeng lukisan neh, harhar 

ha cube teka yg mana jantan yg mana betina?? wawawa

tapi as time goes, orang sekeliling bole perasan la yang lukisan kita ni memang semulajadi akan improved, lebih-lebih lagi kalau kita rajen practice melukis. aha! aku dulu memang minat lukih mamat hensem, ari2 aku lukih mamat-mamat hensem nih (bukan pervert tapi gatay nooo, wa3 err bukan same je ke maksudnye?!!) tapi silapnya aku x practice lukih minah-minah cun, so skrg ni kalau nak lukih orang yg berpacaran memang gurl die akan nampak gila sangat huduh lar berbanding ngan partner beliau, ngeh2...jadi kesimpulannya adek2, balance and equilibrium itu penting yaa, haha kita kene pandai seimbangkan perkara dalam hidup ni untuk mencapai kesempurnaan.. oke! asal tetibe ayat aku bertukaq skema nih???

aaa camni la aku lukih skang, aaa caya tak? caya tak? tak caya pendek umo..huhu
pompuannye plak aku lukes camni jew, haha kijamnyaa

haha, rindunya nak jadik kanak-kanak balik, kanak-kanak takyah nak kene wat report entomolgy, takyah kena upload assignments dalam wikisucks space, takyah kene g kelas HM pepagi sabtu buta, takkan diperlakukan dengan penuh disrespectful oleh jaksa tak gune "orang berpangkat besar" ni time jadi usher (ye! sampai mati aq ingat ko, haha)..in short, jadik bebudak kecik memang bahagie. jadi jadi kepada bebudak kecik di luor sane yg tengah bace post akak nih (ewww akak??? and dak kecik bace blog plak dalila!!!!) hargaila hidup anda skrg neh, dan hormati la ibu bapa dan gurukul, eh guru2, hahaaa... (sebenanye aku xdak idea dah nak merapu apew, tu yang ayat skema karangan BM sume aku balun neh, omygwadd cikgu BM aku mesty bangge gilew ngan aku skrg, weee~ tepukan untuk aku!!)





" We gotta let our hearts shine beautifully. Have a great weekend everyone =) "
6 Responses
  1. syamimi omar Says:

    lolot, bila ko citer y lukis matahari ak terasa dowh.kalau aku lukis mesti ada sawah padi gan pokok kelapa n burung..haha


  2. Iman Says:

    aku matahari ngan rumah gan pokok la, ow burung pon ye gak, hoh


  3. hahahahahhaha.....matahari adlh wajib dlm setiap lukisan....hahahaha..lawak2!!!


  4. ape yg cantiknye blog ko ni? sama je mcm sblm ni... hahaha


  5. Iman Says:

    haha! ko neh memang da lame idop kowt kan kan


  6. huhuhu....cumeyl jep entry niyh....


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...