bersama kesulitan ada kemudahan

Alhamdulillah.

Thank you Allah.

Thank you for everything..

Allah dah berjanji dalam firman-Nya,

فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا
إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا

maksudnya: "Maka sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan. Sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan" (Surah Al-Insyirah ayat 5 dan 6)

memang benar, Allah tak jadikan kesusahan itu sia-sia. semua yang berlaku ada keindahan di sebaliknya. mungkin hari ini kita bersedih kerana sesuatu. tapi sematkanlah dalam hati. percayalah dengan janji Allah ni. hari esok tentu kita akan mampu tersenyum semula. sebab janji Allah bukan seperti janji makhluk. kasih sayang Allah bukan seperti kasih sayang makhluk. manusia berjanji, tapi hanya dengan izin-Nya janji itu mampu ditepati, tapi tidak Allah.

sebab itu, kalau selepas ini kita diuji, jangan cepat hilang pedoman. jangan pernah hilang haluan. jangan sesekali bertindak tanpa iman.

bersyukurlah bila diuji. ujian merupakan tanda Allah sayang dan rindu mahu mendengar rintihan hati kita. setiap kali ujian melanda, kembalilah kepada Dia. hanya Dia lah Maha Pendengar yang paling setia.

bersenyumlah wahai hati, dunia perlukan senyuman kamu dan kamu :') In Shaa Allah, hari esok akan lebih baik daripada semalam..

2 Responses
  1. Unknown Says:

    smileeeee :) ngeeeeee


  2. Iman Says:

    u tooo, when u smile, i smile :)


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...