cerita kawan baik

assalammualaikum
nama aku dalila, umo aku doploh, aku asal batu pahat, anak bongsu dari tige beradek ( intro x ley bla)

k2, disebabkan aku da nak muntah ijau bace nota patho make terpaksela menchannelkan energy aku tuk wat mende laen yg lebeh menghiburkan
nak nengok muvi aku malas nak cucuk2 hard disk kat lappy neh (mcm susah sangat je kije tu, warghahaha)

aahh persetan, yang penting aq x de mood nak nengok cite

so memandangkan tenet nye connection da ok, (nyawe2 ikan aku carik connection 2 ari neh, sob2) makenye tetibe ati kecilku pon tersemngat la nak update blog neh
maken nak exam ni maken galak plak aq wat mende x berpekdah neh, dulu time pree gle x nak update plak, memang basal ganglia ko rosak la dol

ok2, so apehal gan tajok aku neh? hahaha, xde la,actually.. bagi aku, selaen family, kengkawan la insan yang paling aku treasure skali lam donia neh, kawan la tempat kite mngadu saket, sedeh, saket ati, tensen n segale bagai lagi la, yela, family kan jaoh dari sisi, nak tepon kedekot kedit, wawawa

and sebenanye kengkadang aku bertanye gak pada diri, ape tu kawan baek?? baek dari segi ape yang terms ni maksudkan?? kawan gelak guling2?? or kawan nanges meleleh leleh??
and kengkadang aku bertanye gak lagi pada diri;

do i have any best friends???

yeap, dari zaman aku lap ingus pakai lengan baju sampai skang neh da pandai mekap ( uweeekk bile maseww??) da bape juta kali ntah persoalan neh menghantui aku (ayat komsas oo) 
aku sebenanye keliru, selalu, yela, sepanjang doploh taun aku bernapas di bumi Allah ni, banyak kawan da aku kenal, banyak kawan da aku damping, banyak kawan da aku berkongsi cerita dengan mereka

dari sekolah tadika,
sekolah rendah
sekolah menengah
pasum
n skrg kat ukm neh
tu blom campor kawan2 yg laen yang aku jumpe atas occasion2 yg laen, eg. kawan kepada kawan aku, kawan abang aku,( hehe) kawan yg jumpe no aku kat tepi jalan pastu kol nak ngorat aku ( hakhak aku anti gile gan species sebegini, ok perhatian!! aku x nah layan k dorg2 neh, ok2 mcm anda kesah, moving on..)

jadi ikotkan banyak kawan da aku buat (cam pelek gile ayat ni) and ade certain daripadanya aku panggel kawan baek

bermula dari zaman sekolah rendah dulu, aku engat lagi sape kawan yg aku panggel kawan baek dulu:
suhaila ramlan, anak cikgu ramlan, cikgu matematik aku ( dulu aku ni favorite student die oo, nape? sbb dulu aku cemerlang la, warghahaha) ok mamposs lau die bace, suhaila, aku harap ko x kan discover blog aku neh sampai bile2 =) so2, memandangkan dulu tu still zaman hingusan agi, so aku pon x sure la ape status kitorang mase tuh, tapi yang pasti skrg ni kitorg bukan lagi kawan baek la, first sebab aku penah jahanamkan moto bapak die ( rab, cite yg aku cite aritu, moto die ni la yg punye! kakaka) pastu second sbb since lepas tu kitorang da x satu sekola agi, aku skola kat kluang, die kat sri gading, so dengan otomatiknye kitorg pon maken jaoh2...n lame2 terputus hubungan camtu je,  huhu, sayang memg sayang, p nak wat camne, maseng2 da jumpe kawan baru, so yg lame ditinggalkan

oo bercakap pasal tinggalkan yg lame ni pon aku engat memang da lumrah dalam bersahabat neh, hahaha teringat dulu time pasum, omg kenangan pasum memang aku x ley lupe laa, one of the sweetest memories ever in my life ( well, before aku masuk ukm la, hahaha)
 well time pasum ni ade due name yang betol2 wat aku bahagia, yg betol2 aku panggel kawan time suke and duke, kawan yang wat idup kat pasum yg sgt mencabarrrrr jadik simple n menggembirakan
HAFSAH HAMID @ HAP @ CIK KIAH

n paleng istimewa

ALIA AZLEEN ZAINAL @ ALIA @ AL@ ALICE ( hakhak)

so2, org maybe nampak persahabatan kitorang ni simple je, tapi sebenanye sangat bemakne, aku x ley lupe ade sorg membe aku ni cakap, kitorg bertiga ni sorang tudung besa ( alia) sorang pakai jubah ( hap) sorang lagi plak tudung tutup pakai spek ( aku la tu) sume nampak innocent, walhall... ( hehe, ade la mnde2 yg kitorg wat) then die tmbah lagi, asal nmpak kitorg je mesti tngah gelak, hahaha so even the smallest thing back then bule wat kitorang gelak tahap x engat dunia la, god i missed those days!! zaman pra-matang, zaman yang aku rase hidup ni sngat2 la simple, kalau susah pon maybe tutorial calculus n physics n chemistry je, hakhak
al, hap, ingat lagi x masalah aku gan nomborr??? sampai due kali aku miss bilik hap, hahaha, tapi skg aku da xde mslh g gan nombor taw, sbb kos aku skrg x involve nombor pon, heee

if you both happen to read this, i just wanted to say how much i treasured our frenship, how much i embraced the moments when we're together, doing silly things...adeii, da temasok mode sedey plak, anyhow, membe2 aku ni skg sume da jaoh, hap kat um wat mbbs, al kat usm amek comp sc, aku akan sentiase doakan kawan2 aku ni bejaye, n dpt bahagiakn family masing2, ammeeen
I LOVE YOU BOTH!!!!




























ok, then skrg kat ukm, haaa ni yg spesel sket, sbb kawan2 baik ni still lagi besame gan aku

sape kwn2 baek aku kat sini??? oo ramai, tapi skrg ni aku nak cite pasal the very ones yg betol2 aku anggap sahabat dunia akhirat aku

wanot, atero, rab

then ade tuan, mimi, kak as, syiqa, has, syu, ros 

tapi yang top three ni la yg paleng aku sayang, sob2, aku tulis ni kat cni bukan nak bandeng2kan korang ke ape taw, hukhuk, tapi sebab aku lebeh bnyak harungi suke n duke same2 gan dorg ni lebeh sket je dari yg laen, so tempat dorg pon spesel la sket lam ati aku, tapi aku rase tuan, ko lagi sket la nak masuk lam snarai neh, p sebab ko x nah rekemen abg ko kat aku makenye aku pon tepakse la reject ko dari snarai, hakhak

k2, so, cerita kawan baek, ape cerita mereka ni??? well, banyak sebenanye, kalau nak taep bule gangrene jari jemari aku

ape yg cube aku nk sampaikan kat sini cumelah, mungkin baru2 ni banyak dugaan dalam persahabatn kite ni, kite x mntak, x expect pon bnde2 camni bule tejadi, tp apekan daye, da takdir kan, jadi aku cume nak kate, peristiwa2 nila yg sebenanye mewarnai hubungan kite, kalau sume cerita kita gembira, warne persahabatan kite sume warne pelangi, warna ceria, x ke nati terlalu sempurna?? bukan aku nk kate sempurna tu x elok, tapi kite manusia memang fitrahnye x sempurna, x lepas dari kesilapan,n kesilapan la sebenanye yg mengajar kite erti hidup, yang menguatkan lagi semngat kite utk terus hidup

jadi cerita kawan baek aku kat ukm ni sebenanye belom abis lagi, perjalanan kitorang ni  maseh jauh, biarla onak dan ranjau membadai hubungan ni, aslkan kite tau, kite sentiase ade satu same laen untuk saling melengkapi hidup kite kat sini

p/s : aku x caye gile aku bule tulis mnde2 jiwang neh, anyway layannn

so kesimpulannye, aku sayang gile kat korang, so sile la sayangi aku balek k, lau x nati aku malu, haha k2 adioss





6 Responses
  1. Lot, T_T..terharu...huhu... tp tergelak jugak arr bce ayat2 ko...hehe..ade plak kata sbb tuan x rekemen ko kat abg dia, ko reject dia...hahaha..aku dh terguling2 ketawa bce...hehe... by the way, oo, tu plak kwn ko yg ko citer sal motor tu...hehe.....

    Lot, mgkn aku bukanlah kwn yg terbaik, namun aku cuba buat yg terbaik utk shbt2ku... Love u so much lot....

    Ukhuwwah fillah abadan abada... (^_^)


  2. Iman Says:

    hehe, seb bek moto ye kemik depan jew, n seb bek pastu aq x jmpe ye g da, lo x mau kene hambat aku gan bapak die, hakhak


  3. ~(^..^)~ Says:

    smoga pshbtn korg bkekaln hehehehehehe......


  4. Iman Says:

    korang???? kite la haseo, haha


  5. ~(^..^)~ Says:

    yup.. smoga pshbtn kta juga bkekln smpi k ank cucu.. nnt nk wat nsik mnyk free, jmput.. ak x sbr nk rs korg2 nyer hahahahaah


  6. Iman Says:

    hakhak, eleh ko, skali naek cuti nati bwk laki kan, kawen syp2, uuu XD


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...