*segmen baru*

assalam ya pembaca sekalian!!

berjumpa lagi kita dalam rancangan melalut lilut, bersama saya hos anda--> (drums rolling) lilot hebat!!! *clap clap clap* (yes, hebat is my surname, ade masalah ker? hoho)

jadi dalam segmen kali ini anda akan menghabiskan antara 5-10 minit di sini ( bergantung kepada kelajuan pembacaan masing-masing) bersama saya, untuk mengupas kulit epal beberapa isu hangat, yang terjadi sehari-harian, di dalam dan luar dunia (background theme song X-File)

jadi, sama ada anda sedar atau tidak, dalam kehidupan kita ini, ada bermacam-macam perkara pelik dan jelik yang terjadi setiap hari. sama ada ia dilakukan oleh orang yang kita kenali, mahupun yang tiada kena-mengena dengan kita ketika mereka hidup ataupun ketika sudah meninggal dunia, perkara sebegini sememangnya tidak mampu dielakkan.

sebagai permulaan, pada petang tadi, saya telah berkesempatan untuk menyaksikan siaran tertunda perlawanan bola sepak Malaysia menentang Ukraine dalam aksi Sukan Universiti Dunia 2011. jadi pembaca sekalian, pada pendapat anda, apa agaknya perkara pelik ataupun jelik yang mungkin sekali boleh berlaku dalam perlawanan bola sepak seperti ini sehingga membuatkan saya begitu rajin hendak mengupas tentangnya???

dalam perlawanan itu, Malaysia tewas 2-1 kepada Ukraine. tapi itu bukan isunya. (ia mungkin berita penting di akhbar utama tapi tak mungkin di belog mengarut ni) apa yang menarik perhatian saya ialah, (bapak skema ayat2 aku) ketika kedua-dua pasukan diberikan masa rehat beberapa minit selepas 20 minit masa perlawanan berlangsung, pemain-pemain bergegas ke luar padang pergi ke tempat duduk pasukan masing-masing dan, dan, dan..... (background lagu Sorry Sorry Super Junior, oke merepek)
dan.. mereka MINUM AIR!!

oh, jadi anda tentu berfikir, apa salahnya minum air selepas penat berlari-lari seluruh padang? ini bukan isu yang perlu diperbesarkan, ini perkara normal bagi seorang yang penat bersukan!

yaa..memang ia normal dilakukan terutamanya oleh ahli sukan yang telah penat berpeluh, untuk menghidrat semula tubuh mereka, tapi fakta yang penting di sini ialah, perlawanan dijalankan pada SIANG hari! rekod menunjukkan perlawanan bermula jam 4.30 petang waktu di Shenzen, China. dan rata-rata pemain kita beragama Islam! tapi kenyataanya, saya menyaksikan dengan mata berspek saya ini sendiri, pemain-pemain minum air di siang hari, dan tak ade apa-apa kenyataan yang dibuat oleh pengulas untuk menjelaskan tindakan mereka ini!

jadi pembaca sekalian, melainkan waktu berbuka di Shenzen ialah sekitar jam 4.50 petang, anda tak rasa situasi ini menimbulkan pertanyaan? hm?


p/s : matlamat tak menghalalkan cara =P

aksi salah seorang pemain merebut bola
4 Responses

  1. Iman Says:

    mimot!!! tanya la mende berkaitan, sekeh kunk!! hakhak



  2. Unknown Says:

    pe nih..
    ish....
    bole plak minum air..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...