nobody is what they seems..

urghh..bosan..
mak da conquer tv, phone tengah cas so aku takley bace e-book. at first plan on lappy konon nak bace e-book, but then my eyes got tired so i decided to blog. (apekedehel bahase aku becampor2? bahase tu melambangkan bangsa taw! marahku pada diri sndiri) 
hadoii hadoii.. bosan laaa..

by the way aku baru abes membace bebelan bella membe keje aku (yang lagi bape ari lagi nak berenti tinggalkan aku sensorang ngadap singa betina tu, hakhak) kat belog bliau. lawok2, segala hape yang ko komplen tu isik hati aku gak bella, aku ngat aku sorang je yang rase. ko tau, aku paleng berbulu tahap kambing biri2 bile die suro seret guni berat lapan tan pastu bule negok je dari blakang bukan nak nulung! perghh kalau aku ni otromen memang da lame la rambut bliau aku fire taw bella! (atas dasar kesewelan apakah aku mengumpat sensorang di sini? err err)

anywayy, bile sebut pasal berbelog ni teringat plak tetibe time first time aku rase nak buat belog dulu. ape yang trigger aku sebenanye? haha, actually i have always enjoyed writing. i enjoyed writing as much as i enjoyed reading someone else's writing. writing is fun. (or in this case, blogging) you see, im a type of person who doesnt speak up my mind always. senang cakap aku ni jenis yang tak berapa suka nak berterus terang la. tapi bukan tak berterus terang as in menipu or being dishonest. tapi berterus terang in terms of melahirkan perasaan hati. cewaahh perasaan hati gitew. tapi benda ni berlaku dengan orang yang tak rapat jela. kalau ngan membe sekepala lutut or family memang aku tak de hal la nak jadik dirik aku sendrik. ye ke? haha, tapi ikut keadaan gak la, ade gak benda yang kadang2 kite kene simpan sendiri. and dalam keadaan macam tu la belog aku ni comes in handy. 

dulu aku simpan gak diary, tapi sebab aku da muak dengan kepanjangan tangan dua malaun (juga dikenali sebagai akak dan abang) kat rumah aku ni, terus tak simpan lagi dah. tapi tulis diary dengan berbelog laen. sumpa laen. dalam diary kite tulis benda2 yang private, luahan perasaan tahap paling mendalam mencecah core bumi punye, tapi bende2 cenggitu mane bule dibelogkan, nak mampos? huahuaa.. bagi aku laa, ade je jenis yang buat belog dorang cam diary, tapi tu hak masing2, kan? kan? tapi untuk species malu2 kucing comel cam aku neh mati kene hisap darah ngan drakula pastu hidop balek jadik drakula pastu mati teros kene langgar lori taik pon tak mungkin aku akan mempublickan bende2 sebegitu. kalau seme bende kite nak publickan ape je yang tinggal kat kite ye dak? murahan sangat tu bhai, hahahaa

so, sebab tu la belog aku ni jadik cam sekarang, nak kate belog personal tak berapa nak personal sangat, factual lagi lar haram, belog orang ramai? err cite aku gan memeber lagi banyak dari cite orang ramai camna?hoho,, tapi kadang2 bile ngah insaf aku berbelog gak bende2 baek (abes bende2 laen yg aku berbelog selama ni tu tak baek la? ea? ea? err ntah!) pendek kate, sume depends pada mood, lau mood aku cam skarang rase nak bercerita aku pon cecite lar, kalau rase nak merapu aku merapu kepundeng marang skeper. kalau rase saket hati post aku pon penuh lar gan maki cacian cursing swearing sume (tapi slalunye pas da cool aku delete lar, hahaa, gile ko nak simpan, nanty ustaz2 tahfiz2 ensem pandang serong taw, hahaa (ketawa gedik)) kalau rase gumbira rase nak ketawa mengilai-ngilai cam rang gile, post aku pon jadik berbunga-bunga lar, siap aku bubuh emoticon ngah melompat riang, hah! sampai gitew sekali penangan perasaan pada belog. aku wonder ape la penulis2 cite seram cam stephen king tu buat nak dapat feeling buat cite seram tahap aku bule mengigau bile tido petang. dorang bertapa menulis kat kubur barangkali?? wallhualam. hanya mereka dan mereka yang buat dokumentari pasal mereka yang tahu. erkk

p/s : tajuk entry seperti biase saje buat gempak. kenyataanye seperti biase, isi entry lebih lemak dari muscle. sekian...

2 Responses
  1. ..SuRaYa.. Says:

    haha..kita sma!..msa sakit hati,menyumpah2 org tu kat blog..bla dah selang sehari,trus delete.

    tba2 rsa segan.msa menyumpah tk segan pulak.haha


  2. Iman Says:

    stujuu!! hahaa!! sebab tu x suke promot belog, takot yg x berkenaan terbace mende2 yg x patot kat sini, ngah3 =D


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...