hari ini..

hati resah, kecewa, pilu...
keazaman tinggi mahu lakukan yang lebih baik..
namun apakan daya,
ilmu di akal masih tak cukup untuk memenuhi..

suara hati ingin keluar ke depan sana,
meluahkan apa-apa yang diri ini tahu.
tapi Allahu Rabbi..
seringkali ketakutan mengatasi..
terasa kecil sangat diri ini..
di hadapan makhluk Allah yang lain.

kadang suara kecil menjerit,
menyuruh aku untuk lakukan sahaja,
berdiri di pundak kekuatanmu!
tunjukkan kepada dunia betapa suara engkau juga patut didengari
walau sekecil mana, sehalus mana suara mu itu,
tak bererti alam semesta tak mampu mendengarnya

tapi itulah, angan hanya sekadar angan,
keinginan hanya keinginan,
manusia memang suka meminta, mengharapkan yang besar
tapi sekadar berharap sahaja,
sampai kiamat pun tak mungkin dapat direalisasi,
andai diri masih memakai sarung kulit yang lama.

aku mahu berubah.
aku mahu menjadi kesayangan Khalik-Ku

aku mahu berubah.
aku mahu menjadi pembela saudara-saudaraku.

aku mahu berubah.
aku mahu menjadi diri yang hati aku ingin sangat aku jadi.

*teruskan berdoa untuk Gaza. doa adalah senjata utama orang mukmin. Allah dah janjikan kemenangan untuk Islam. kemenangan Islam itu memang sudah pasti. tinggal lagi pilihan kita untuk pilih berada dalam pasukan yang menang atau sebaliknya. moga Allah redha, In Shaa Allah.


1 Response
  1. Unknown Says:

    in shaa Allah...
    we need to do what we can do..
    doa kan snjata umat islam hehe


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...